آیا پوست شما دچار افتادگی شده و چین و چروک های آن افزایش پیدا کرده است؟ اگر می خواهید به جوانسازی و شادابی پوست خود کمک کنید می توانید با مطالعه این مقاله در رابطه با تاثیر کلاژن در شادابی پوست، اطلاعات کامل و جامعی به دست آورید و راه حل مناسب برای افتادگی پوست خود و کاهش خطوط چین و چروک های صورت را بیابید.

کلاژن یک پروتئین است که به صورت طبیعی در بسیاری از بافت های بدن وجود دارد و تولید می شود. امروزه بسیاری از افراد به خصوص خانم ها از مکمل ها و کلاژن جهت افزایش جوانی و شادابی پوست خود استفاده می کنند، اما معمولا از ویژگی های این پروتئین اطلاعات کافی ندارند.

بیشتر بخوانید : پیرسینگ در کرج

بیشتر بخوانید : عوارض بوتاکس چیست؟

نقش کلاژن در بدن چیست؟

کلاژن با ساختار پروتئینی خود بافت ها و سلول های بدن را به وجود می آورد. در بدن انسان 28 نوع کلاژن وجود دارد که از میان آنها چهار مورد نقش بسیار پررنگی دارند. کلاژن نوع یک که رایج ترین نوع کلاژن است و در همه بافت های همبند بدن موجود است. نوع دوم در دیسک های بین مهره ای و مفاصل پیدا می شود.

کلاژن نوع سوم در پوست و رگ های خونی یافت می شود و نوع چهارم نیز در عدسی چشم، کلیه ها و گوش داخلی وجود دارد. به طور کلی مشخصه کلاژن، ساختار مارپیچ و سه گانه آن است که به وسیله آمینو اسیدها به وجود می آید. پروتئین کلاژن در بافت های همبند، تاندون ها، استخوان ها و پوست و غضروف ها فراوان است. لازم است بدانید با افزایش سن تولید کلاژن در بدن کمتر شده و پوست با افتادگی و چین و چروک ها مواجه می شود.

خاصیت های مهم کلاژن چیست؟

یکی از اصلی ترین خواص کلاژن حفاظت از سلامت پوست است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از قرص کلاژن باعث بهبود و جوانسازی سلامت پوست می شود. نوع رایج از کلاژن، کلاژن هیدرولیز شده است که در مکمل های دارای کلاژن استفاده می شود. هنگام هیدرولیز کردن کلاژن با تقسیم آن به قطعات کوچک تر، قابلیت جذب آن بهتر می شود. مزیت های مصرف کلاژن فقط به پوست محدود نمی شود. در ادامه به معرفی دیگر مزیت های کلاژن برای بدن می پردازیم :

کاهش خطوط و چین و چروک های صورت

استفاده از کلاژن هیدرولیز شده باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شده و باعث کاهش چین و چروک های پوست می شود. کلاژن باعث افزایش جریان خون در پوست شده و از ایجاد چین و چروک در پوست پیشگیری میکند.

کلاژن چیست و تاثیر آن در شادابی پوست

جوان سازی پوست

کلاژن مانع از افتادگی پوست می شود و باعث افزایش آبرسانی به پوست می شود و از خشک شدن پوست نیز جلوگیری میکند. مصرف قرص کلاژن موجب بهبود ساختار پوست شده و یکی از بهترین راهکارها برای جوانسازی پوست به شمار می رود.

بیشتر بخوانید : بوتاکس چشم گربه ای در کرج

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز میکرونیدلینگ در کرج

تاثیر کلاژن بر شادابی پوست

کلاژن یک پروتئین اصلی و مهم است که نقش ویژه ای در ساختار پوست دارد و به عنوان یکی از عوامل مهم برای حفاظت از سلامتی پوست و شادابی آن شناخته شده است. به طور کلی میزان کلاژن با گذشت زمان و تحت تاثیر عواملی مانند رادیکال های آزاد، استرس، اشعه ماوراءبنفش خورشید و دیگر عوامل داخلی و خارجی کاهش می یابد که می تواند باعث بروز علائم پیری پوست مانند چین و چروک، کاهش شادابی و افزایش حساسیت پوست شود.

استفاده از مکمل ها مانند قرص کلاژن و دیگر محصولات مراقبت از پوست که دارای کلاژن هستند، می تواند باعث شادابی و سلامت پوست شود. افزایش انعطاف پذیری و لطافت پوست، مهم ترین تاثیر کلاژن بر شادابی پوست است. کلاژن می تواند باعث تسریع فرآیند ترمیم بافت پوست شود و ترمیم زخم ها، خراش ها و آسیب های پوستی را بهبود میبخشد. برخی از محصولات دارای کلاژن نقش مرطوب کننده برای پوست را ایفا می کنند و موجب افزایش آبرسانی به پوست، شادابی و لطافت آن می شود.

تاثیر کلاژن بر شادابی پوست و قطع ریزش مو

تاثیر کلاژن بر شادابی پوست و مو امری مشخص و حائز اهمیت است. با دریافت کلاژن می توانید سلامت موهای خود را حفظ کنید و موهایی زیبا و پرحجم داشته باشید. با افزایش سن کلاژن موجود در بدن کاهش می یابد و این موضوع موجب بروز مشکلات بسیاری برای پوست و مو می شود. میزان رشد موها تا حد زیادی به کلاژن وابسته است. کلاژن پروتئین مهم و تاثیر گذار برای حفظ سلامت موها است و با داشتن پروتئین های ضروری بدن مانع از تغییر رنگدانه های مو شده و موهایی زیبا و با طراوات را برای شما به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید : مزوتراپی مو در کرج

بیشتر بخوانید : مرکز لیزر موهای زائد در کرج

دریافت مشاوره رایگان از کلینیک آنسه

با افزایش سن کلاژن تحت تاثیر قرار گرفته و پوست انعطاف پذیرتر و شاداب تر می شود و در نهایت تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد. بنابراین محققان و دانشمندان تلاش کردند تا کلاژن را به صورت مکمل خوراکی به بدن انسان برسانند. تاثیر کلاژن بر شادابی پوست امری حائز اهمیت است که نمی توان آن را نادیده گرفت، چرا که کلاژن باعث حفظ انعطاف و شادابی پوست می شود و با استفاده از مکمل های حاوی کلاژن می توانید به راحتی مانع از تسریع روند پیری پوست شوید.

در این مطلب به بررسی تاثیر کلاژن روی شادابی پوست پرداختیم. شما می توانید جهت انجام عمل های زیبایی پوست و کلاژن سازی و جوانسازی پوست به کلینیک زیبایی آنسه در عظیمیه کرج مراجعه نمایید. این کلینیک مطرح و شناخته شده در شهر کرج با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و متخصصان با تجربه بهترین خدمات زیبایی را به زیباجویان عزیز ارائه میدهد.

پانوشت : تاثیر کلاژن در شادابی پوست، کلاژن سازی، مکمل کلاژن