پوست یک لایه محافظتی از بدن است که ممکن در معرض آسیب‌هایی قرار بگیرد. بسیاری از افراد هستند که بعد از ایجاد خراش‌های پوستی دچار باقی ماندن اثرات زخم‌ها می‌شوند که پس از مواجه با این مشکل به دنبال راه حل برای رفع این اثرات هستند. برای رفع باقی مانده‌ی اثرات آسیب‌های پوستی درمان‌هایی وجود دارد که در کلینیک‌های مربوطه این درمان‌ها انجام می‌شوند. در شهر کرج کلینیک‌ زیبایی آنسه یک مرکز زیبایی معتبر است.در این کلینیک علاوه بر درمان اسکار می‌توانید از خدمات زیبایی دیگر این مرکز هم بهره‌مند شوید.کلینیک آنسه یک مرکز رفع اسکار با مجرب‌ترین کادر و مجهزترین وسایل برای درمان اسکار می‌باشد. ما در این مقاله به شما انواع درمان اسکار و انواع اسکار را معرفی می‌‌کنیم.

اسکار پوست چیست؟

اسکار به محلی گفته می‌شود که پوست آسیب دیده در آن ناحیه کلاژن سازی کرده و سعی در ترمیم بافت آسیب دیده داشته است، اما این ترمیم موفقیت آمیز نبوده و اسکار باقی مانده است. هر چه میزان زخم یا آسیب پوست عمیق‌تر باشد ترمیم آن هم سخت‌تر است و امکان احتمال اسکار پوست بیشتر است. اسکار‌هایی که تازه تولیده شده باشند رنگ صورتی دارند اما به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند، که ممکن است روشن‌تر یا تیره‌تر از پوست باشد.

مرکز رفع اسکار در کرج

مرکز لیزر موهای زائد در کرج

مرکز درمان اسکار در کرج

انتخاب مرکزی معتبر برای درمان اسکارها بسیار مهم می‌باشد. چرا که هم بتوانید اسکار را درمان کنید و هم این که نگران نباشید تا درمان اسکار نتیجه‌ی عکس بدهد. داشتن دستگاه‌های جدید، رعایت اصول بهداشتی و کادری مجرب از جمله نکاتی ست که باید دقت فرمایید. کلینیک زیبایی آنسه به عنوان یک مرکز درمان اسکار در کرج است که از بهترین روش‌های برای درمان اسکار استفاده می‌کند.

پیشگیری از اسکار

برای پیشگیری از اسکار‌های پوستی سعی کنید بعد از ایجاد زخم، آن را تمیز نگه‌دارید و مراقب باشید تا میکروب جذب نکند. زخم را مرطوب نگه‌دارید و آن را بپوشانید .همچنین از حرکت دادن بافت آسیب دیده خودداری کنید.

انواع اسکار

کلوئید

اگر زخمی که روی پوست به وجود آمده است عمیق باشد، پوست مجبور است برای ترمیم بافت قبلی، بافت ضخیم‌تری تولید کند. که در این حالت بافت ضخیم جدید روی بافت قبلی می‌آید و یک اسکار با حجم را می‌سازد، به این نوع اسکار‌ها کلوئید گفته می‌شود.

اسکارهای فرورفته

گاهی بر اثر مریضی آبله مرغان یا بر اثر بهم ریختگی هورمون‌ها دچار جوش‌هایی می‌شویم. بعضی اوقات که جوش‌ها را با دست می‌کنید جای جوش باقی می‌ماند و روی صورت فرورفتگی یا چاله ایجاد می‌شود، که به آن‌ها اسکارهای فرورفته می‌گویند.

اسکار انقباضی

بعد از سوختگی پوست، بافت پوست دچار انقباض می‌‌شود و جمع می‌شود، به این نوع از جراحات اسکار انقباضی گفته می‌شود. این نوع اسکار‌ها زخم‌های سفتی ایجاد می‌کند و ممکن است به بافت‌های عمیق‌تر نفوذ کند و عضلات و عصب‌ها را از کار بیندازد.

اسکار هایپرتروفیک

اسکارهایی که برجسته هستند و رنگ قرمزی دارند و شبیه کلوئید هستند اما سطح بیشتری از پوست را درگیر می‌کنند.

ترک‌های پوستی

ترک‌های پوستی هم در دسته اسکار‌ها قرار دارند. این ترک‌ها بر اثر چاقی یا لاغری دوران بارداری یا در دوران بلوغ ایجاد می‌شوند و معمولاً ناحیه سینه، ران‌، شکم و باسن را درگیر می‌کنند.

درمان اسکار

برای درمان اسکار باید به نکاتی از جمله سن فرد، نوع اسکار، رنگ اسکار و محل تشکیل اسکار توجه کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای درمان اسکار‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد، که در مراکزی این روش‌ها انجام می‌شوند. اگر به دنبال مرکز رفع اسکار در کرج می‌گردید، کلینیک پوست، مو و زیبایی آنسه یک مرکز خوب برای رفع اسکار‌هاست. این کلینیک با بروزترین اطلاعات در مورد رفع اسکار، بروزترین دستگاه‌ها و مجرب‌ترین کادر بهترین نتیجه را به شما خواهند داد.

تزریق ژل

برای درمان اسکارهای فرورفته از تزریق ژل استفاده می‌شود. ژل به نواحی فرورفته نفوذ می‌کند و این فرورفتگی‌ها را پر می‌کند و باعث می‌شود سطح پوست یک دست شود. مولکول‌های پلی اتیل متاکریلات ژل‌ها یک ساختار محکم ایجاد می‌کند و سپس پوست شروع به کلاژن سازی روی این ساختار محکم می‌کند.

گریم کردن پوست

راحت‌ترین روش و در دسترس‌ترین روش گریم پوست آسیب دیده است، اما این روش کاملاً لحظه‌ای و موقت است. در واقع درمانی وجود ندارد در این روش، فقط شما اسکار را نظر دیگران پنهان می‌کنید.

میکرونیدلینگ

این روش برای انواع پوست‌ها مناسب است و یک روش بسیار کارآمد و مطمعن محسوب می‌شود. در این روش جراحت‌های بسیار کوچک و جزئی به کمک یک سوزن بسیار باریک در قسمت اسکار به وجود میآورند، که این جراحات بدن را وادار به تولید کلاژن و مواد ترمیم کننده پوست می‌کند. این زخم‌های ریز آسیبی ایجاد نمی‌کنند اما نتیجه رَایت بخشی را به شما می‌دهند. در این روش از انرژس رادیو فرکانسی هم به پوست می‌رسانند که به بدن سرعت بیشتری برای بهبود می‌دهد. پس از انجام این روش ممکن است دچار قرمزی پوست شوید که نگران کننده نیست و سریع رفع می‌شود.

تزریق استروئید

استروئیدها باعث می‌شوند فیبروبلاست‌های روی پوست از بین بروند و پوست را وادار به ترمیم اسکار می‌کند. این روش اسکار را به طور کامل از بین نمی‌برد اما کمی بهتر می‌کند در واقع مناسب برای اسکار‌های عمیق یا کلوئید‌ها نمی‌باشد.

لیزر درمانی

به کمک لیزر می‌توان بافت‌های آسیب دیده را ترمیم کرد. یک روشی که کاملاً جوابدهی دارد و خطرناک نیست. این روش هیچ گونه دردی ندارد. همچنین استفاده از روش لیزر درمانی دوران نقاهت نیز ندارد. ترمیم اسکار با لیزر با دو روش انجام می‌شود:

لیزر Co2 فرکشنال

لیزر فرکشنال طی مدت کوتاهی پروسه درمان را انجام می‌دهد. این روش مناسب برای اسکار‌های سوختگی، عمل‌های جراحی و آکنه‌ها کاربرد دارد. همچنین به جز اسکارها، برای از بین بردن چین و چروک، آسیب‌هایی که بر اثر نور خورشید ایجاد شده است، درمان زگیل‌ها، غدهای بزرگ چربی و شلی پوست از این لیزر استفاده می‌کنند.

لیزر Co2 فرکشنال انرژی در طول موج فروسرخ دور تولید می‌کند. درد این لیزر بسیار کم است و به آستانه تحمل درد فرد بستگی دارد.

افرادی که دچار زخم‌های باز پوستی یا عفوتتی هستند نباید از این روش استفاده کنند. اگر دچار دیابت هستید یا کودک شیرخوار دارید نیز قبل از شروع درمان باید از پزشک‌تان در این باره مشورت بگیرید. همچنین زنان باردار باید از درمان با لیزر خودداری کنند.

لیزر رنگی پالسی

این روش به بهبود بافت‌هایی که رنگ‌شان تغییر کرده است می‌پردازد. نور زرد این لیزر به رگ‌های خونی آسیب دیده نفوذ می‌کند و آن‌ها را گرم می‌کند. این نور آسیبی به بافت‌های اطراف نمی‌زند و فقط بافت آسیب دیده را هدف قرار می‌دهد. این روش برای اسکار هایپرتروفیک موثر است.

بیشتر بخوانید: بهترین مرکز مزوتراپی مو در کرج کجاست؟

مشاوره رایگان برای درمان اسکار

کیلینیک زیبایی آنسه برای انتخاب بهترین روش درمانی اسکار و تشخیش نوع اسکار شما، یک جلسه مشاوره رایگان در نظر گرفته است تا به شما این امکان را بدهد که یک روش مناسب و جواب دهنده انتخاب کنید.

تماس بگیرید

مشاوره کاملاً رایگان است!

چه نوع لیزری مناسب رفع اسکار است؟

انتخاب نوع لیزر به نوع اسکار بستگی دارد. کادر تخصصی کلینیک آنسه با معاینه اسکار پوستی‌تان بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

بهترین مرکز رفع اسکار در کرج کجا می‌باشد؟

کلینیک آنسه در عظیمیه، بهترین مرکز رفع اسکار است. این مرکز با مشاوره دادن به مراجعه کننده درمورد نوع اسکار و نوع درمان مخصوص، بهترین نتیجه را به شما خواهد داد.

برای درمان اسکار چند جلسه لیزر لازم است؟

برای درمان اسکار‌ها معمولاً بین ۳ تا ۵ جلسه لیزر درمانی احتیاج است. که باز هم تعداد جلسات به میزان شدت اسکار بستگی دارد.

پانوشت: رفع اسکار، بهترین مرکز رفع اسکار در کرج، کلینیک آنسه بهترین مرکز رفع اسکار، انواع اسکار، درمان اسکار با لیزر