بوتاکس زیر بغل تکنیکی موثر و مفید جهت کاهش تعریق در این بخش از بدن می باشد. عرق کردن از واکنشهای طبیعی بدن در برابر گرما می باشد. اما اگر این تعریق، دائمی، بی دلیل و یا در نواحی خاصی از بدن مانند کف دست یا زیر بغل رخ دهد؛ می تواند یک مشکل بسیار جدی و ناخوشایند باشد. امروزه با وجود پیشرفت های موجود در زمینه های زیبایی و پزشکی، معضل تعریق بیش از اندازه زیر بغل حل شده است. در ادامه مطلب با ما باشید تا در خصوص بوتاکس زیر بغل، مزایا و عوارض آن صحبت کنیم.

بوتاکس زیر بغل چیست؟

تعریق بدن در نواحی خاصی مانند کف دستها یا زیر بغل واکنشی در برابر گرما می باشد که به علت وجود غدد زیر پوستی «اکراین» و «آپوکراین» رخ می دهد. در صورتی که میزان تعریق بدن در حد متعادلی باشد مشکلی نیست و می توان با دوش گرفتن، استفاده از محصولاتی مانند اسپری های ضد تعریق یا عوض کردن لباس این مشکل را برطرف کرد. مشکل زمانی رخ می دهد که این تعریق دیگر قابل کنترل نباشد.

در اصطلاح پزشکی به تعریق بیش از اندازه “هایپرهیدروزیس” گفته می شود که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. این مسئله جنبه ارثی نیز دارد . بوتاکس زیر بغل (Underarm Botox)  یک روش کاربردی و موثر جهت کنترل غده های تعریق در زیر بغل است. بوتاکس یا سم بوتولینوم اعصاب و غده های بیش فعال در ناحیه هایی از بدن که غدد تعریق دارند را مسدود می نماید. لذا این اعصاب قدرت رساندن فرمان تعریق به بدن را از دست می دهند که در نهایت باعث کاهش تعریق در زیر بغل می شود.

بیشتر بخوانید : مراقبت های بعد از زاویه سازی فک کدام است؟

بیشتر بخوانید : بهترین راه سفید کردن واژن کدام است؟

چه اشخاصی کاندید مناسبی جهت بوتاکس زیر بغل هستند؟

دارا بودن دو ویژگی از موارد زیر شما را کاندید تزریق بوتاکس زیر بغل می نماید:

  • اگر تعریق زیاد باعث می شود از فعالیت های روزمره خود باز بمانید.
  • در هنگام فعالیت تعریق بدنتان زیاد می شود.
  • در هنگام خواب تعریق بدنتان کاهش می یابد.
  • سابقه خانوادگی در زمینه تعریق زیر بغل داشته باشید.
  • در دوران بارداری یا شیردهی نباشید.

مزایا و معایب بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس زیر بغل روشی غیر تهاجمی است و جهت افرادی با مشکل تعریق زیاد استفاده می شود. این روش مزایای زیادی دارد از جمله:

  • تزریق بوتاکس زیر بغل به غدد لنفاوی آسیبی وارد نمی کند و تاثیر آن فقط بر انتقال دهنده های عصبی می باشد و به دلیل عمق نفوذ کم دررون پوست عارضه خاصی ندارد.
  • تزریق بوتاکس زیر بغل می تواند ماندگاری تا یک سال نیز داشته باشد.
  • این روش تکنیکی است که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود و بدون وجود درد و خونریزی می باشد.
  • پس از تزریق بوتاکس زیر بغل شما نیازی به گذراندن دوره نقاهت ندارید و به سرعت می توانید به انجام فعالیت های روزمره خود مشغول شوید.
  • زمان کم تزریق نیز از دیگر مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل می باشد به صورتی که به طور کلی در 15 دقیقه این تکنیک انجام می شود

از معایب بوتاکس زیر بغل باید به مواردی همچون موقتی بودن نتایج، بالا بودن هزینه و احتمال رخ دادن عوارض اشاره کنیم.

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل چیست؟

عوارض احتمالی پس از تزریق بوتاکس زیر بغل دغدغه افرادی است که قصد انجام این تکنیک را دارند.

عوارضی مانند سردرد و سرگیجه، خشکی دهان، مشکلات بینایی، عدم کنترل مثانه، سخت شدن غذاخوردن و تنفس، نشانه های پوستی و آنافیلاکسی می تواند پس از تزریق بوتاکس زیر بغل رخ دهد.

بیشتر بخوانید : برای مراقبت از پوست خود چه کنیم؟

بیشتر بخوانید : کلاژن و تاثیر آن بر شادابی پوست

روش تزریق بوتاکس زیر بغل

برای بوتاکس زیر بغل پزشک شما با به کار بردن ماده بیحس کننده ناحیه مورد نظر را بیحس می کند. در ادامه بوتاکس توسط سوزن های ظریف در مجاورت غده های تعریق تزریق می شود. هر جلسه تزریق بوتاکس زیر بغل در حدود 10 الی 30 دقیقه زمان می برد.

در خصوص نحوه عملکرد بوتاکس زیر بغل باید بگوییم؛ بوتاکس عملکرد اعصاب انتقال دهنده به غده های تعریق زیر بغل را مسدود می نماید و اولین نتیجه این روش یک هفته بعد قابل مشاهده می باشد. البته با گذشت زمان این روش اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

راههای جلوگیری از عرق کردن زیاد چیست؟ آیا بوتاکس زیر بغل تاثیر دارد؟

مراقبت های لازم پس از بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل مانند هر فرآیند پزشکی دیگر به مراقبت نیاز دارد. از جمله این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پس از تزریق بوتاکس از رفتن به حمام آب گرم پرهیز نمایید.
  • به مدت یک هفته فعالیت سنگین انجام ندهید.
  • پس از تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل تا مدت 2 هفته وکس، موزدایی و اپیلاسیون زیر بغل انجام ندهید.
  • در صورت بروز تورم و التهاب در ناحیه تزریق استفاده از کمپرس یخ می تواند به شما کمک کند
  • رفتن به سونا و جکوزی را برای مدتی کنار بگذارید.
  • از محصولات شیمیایی روی پوست زیر بغل خود به مدت 1 هفته استفاده نکنید.

ماندگاری و هزینه بوتاکس زیر بغل

اثرات بوتاکس موقتی بوده و به صورت دوره ای نیاز به انجام دوباره آن خواهید داشت. میزان ماندگاری بوتاکس زیر بغل 6 الی 12 ماه می باشد. باید بگوییم با توجه به تخصص پزشک مربوطه، محل کلینیک، برند بوتاکس و مقدار ماده مصرفی هزینه این روش متغیر می باشد. از طرفی حدوداً 3 روز زمان نیاز است تا اثر گذاری بوتاکس آغاز شود. برندهای مختلفی از بوتاکس در بازار ایران وجود دارد اما بهترین برندها شامل دیسپورت، مصپورت، نورونوکس و زئومین و .. می باشد. گزارشات نشان داده است کسانی که از تکنیک تزریق بوتاکس استفاده کرده اند تا 90 درصد از این روش ابراز رضایت نموده اند.

جهت اطلاع از هزینه بوتاکس زیر بغل در کلینیک آنسه با مشاوران این مرکز زیبایی تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : عوارض بوتاکس چیست؟

بیشتر بخوانید : کاربرد پماد زینک اکساید چیست؟

تزریق بوتاکس زیر بغل در کلینیک آنسه

همانطور که به صورت مفصل در مطلب بالا به این موضوع پرداخته شد؛ بوتاکس زیر بغل روش مفید و موثری می باشد که  کاهش تعریق در این ناحیه از بدن را به دنبال دارد. البته راههای زیادی وجود دارد که برای کاهش تعریق زیر بغل کاربرد دارد اما بیشتر افراد بوتاکس زیر بغل را ترجیح می دهند. دقت نمایید که تزریق بوتاکس در مراکز غیر بهداشتی و توسط افرادی که تخصص کافی ندارند؛ می تواند با عوارض زیادی همراه باشد.

بنابراین بهتر است برای بوتاکس زیر بغل به یک کلینیک یا پزشکی مراجعه نمایید که تخصص و مجوز لازم در این زمینه را داشته باشد. پیشنهاد ما به شما کلینیک آنسه در عظیمیه کرج است. شما با مراجعه به این مرکز زیبایی می توانید بهترین خدمات در خصوص تزریق بوتاکس را دریافت نمایید. برای رزرو نوبت با مشاوران کلینیک آنسه ارتباط برقرار نمایید.

پانوشت : بوتاکس زیر بغل، تزریق بوتاکس، بهترین کلینیک تزریق بوتاکس در کرج