داشتن لب‌هایی بزرگ و خوش فرم در دنیای مد یک فاکتور زیبایی محسوب می‌شود. از همین رو افراد زیادی برای رسیدن به این فاکتور دست به عمل‌های زیبایی یا تزریقات زیبایی می‌زنند. این افراد به مراکز زیبایی مراجعه کرده و با بررسی پزشک متخصص یکی از دو روش جراحی لیفت لب یا تزریق ژل لب را انجام می‌دهند. افراد باید پروسه مقایسه بین تزریق ژل لب و جراحی را انجام دهند، مزایا و هدف‌ها را بررسی کنند تا بهترین روش را برای تغییرات برگزینند.

مقایسه بین تزریق ژل لب و جراحی

تزریق ژل لب و جراحی لیفت لب هر دو روش‌هایی زیبایی می‌باشند اما با تفاوت‌هایی از یک دیگر متمایز‌اند؛

اهداف و کاربردها

در روش جراحی هدف بیشتر رفع علائم پیری و بیشتر کردن بافت لب و کم کردن فاصله‌ی بین لب و بینی می‌باشد. پس از انجام این روش در بخش‌ دهانی دندان‌ها کامل‌تر دیده می‌شوند و فقط در نظر لب‌ها بزرگ‌تر دیده می‌شوند اما در روش تزریق ژل لب، فیلرهای پر کننده بافتی که به آن تزریق انجام می‌شود را بزرگ‌تر و حجیم می‌کنند. این روش نسبت به روش جراحی ماندگاری کمتری دارد اما در آن بریدگی بافت و بخیه نخواهید داشت.

کاندیدای مناسب

در انجام هر دو این روش‌ها افرادی می‌توانند اقدام کنند که معتاد به الکل یا سیگار نباشند، عفونت و بیماری‌های خود ایمنی نداشته باشند و همچنین در دوران بارداری نباشند. اما ار کدام مناسب برای قشر خاصی از زیباجویان است. در جراحی لب افراد مسن که قصد دارند از روند پیری پوست‌شان جلوگیری کنند کاندیدای مناسبی هستند و در تزریق ژل لب افراد جوانی که قصد حجم دهی به بافت لب را دارند.

میزان دوام و ماندگاری

جراحی لیفت لب روشی دائمی است که تا سال‌ها اثرات‌ش باقی خواهد ماند. اما تزریق ژل لب نهایتاً ۱۸ ماه ماندگاری دارد و باید تمدید شود.

مراقبت‌های قبل

در ژل لب شما محدودیت به خصوصی ندارید و تنها باید مصرف داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید. اما در جراحی لب لاید علاوه بر مصرف این داروها مصرف سیگار و الکل‌تان را از دو هفته قبل به صفر برسانید.

نحوه انجام

در تزریق ژل لب پزشک پس از بی حسی کامل لب، ژل را به کمک یک سرنگ مخصوص با سوزن بسیار ظریف وارد بافت لب می‌کند و با توجه به زاویه سرنگ به لب فرم می‌دهد. پزشک در جراحی لب‌ها پزشک چین زیر بینی را سوراخ می‌کند، تکه کوچکی از پوست بین لب بالا و بینی را برمی‌دارد و در آخر هم با بخیه زدن عمل را پایان می‌دهد.

مقایسه بین تزریق ژل لب و جراحی

دوران نقاهت

پس از جراحی لب به علت برش ایجاد شده و بخیه‌ها تا دو هفته بعد دچار تورم و درد خواهید بود. در تزریق ژل لب ورم و کبودی حاصل پس از ۳ روز رو به بهبود می‌رود.

عوارض

عارضه‌های جاحی شامل خون ریزی شدید، عفونت، ماندن جای بخیه‌ها، آسیب به نواحی بالای لب و بروز واکنش‌های آلرژیک به مواد بی حسی می‌باشد. اما این عوارض در تزریق ژل لب شامل خون ریزی، درد، کبودی، تورم، عدم تقارن، مرگ بافت‌ها و حرکت فیلرها در بافت‌های دیگر می‌باشد.

هزینه

هزینه‌ی هر دو روش را با توجه به عواملی می‌توان مشخص کرد اما به طور نسبی درمورد آن‌ها می‌توان گفت که هزینه‌ی جراحی لب نسبت به هزینه‌ی تزریق ژل لب بسیار بیشتر است. چرا که در این روش پزشک علاوه بر داشتن مهارت نیازمند تجهیزات بیشتر و حرفه‌ای‌تر است.

دکتر خوب برای تزریق ژل لب روسی در کرج

در تزریق ژل لب برای بدست آمدن نتیجه‌ی نهایی که مقبول باشد، لازم است تا به دست پزشکی ماهر ، متخصص و باسابقه انجام شود. در غیر این صورت هم نتیجه‌ی دلخواه حاصل نمی‌آید و هم دچار عارضه‌های خطرناک می‌شوید. افرادی که به دنبال دکتر خوب برای تزریق ژل لب روسی در کرج می‌باشند، نیاز است تا قبل از انتخاب پزشک و مرکز فاکتورهای استاندارد را چک کنند. کلینیک زیبایی آنسه در کرج از مراکزی ست که پزشکانی متخصص در حوزه‌ی تزریق ژل لب دارد.

نحوه انتخاب نوع ژل مناسب برای تزریق

در ابتدا بهتر است بگوییم که فرم طبیعی بهترین مدل است، اما اگر مدل‌های دیگری مد نظر دارید بهتر است با پزشک مشورت کنید و با توجه فرم صورت‌تان مدلی را انتخاب کنید. از انواع مدل‌های تزریق ژل لب می‌توان مدل‌های زیر را نام برد؛

بیشتر بخوانید: بهترین روش لیفت و جوانسازی صورت

مدل روسی

پرطرفدارترین مدل‌ها تزریق به روش روسی می‌باشد. در این روش لب‌ها صاف‌تر و عریض‌تر هستند.

مدل عروسکی

در این مدل لب پایین بزرگ‌تر از لب بالاست و چهره‌تان را عروسکی می‌کند.

مدل قلبی

این روش شکل و ظاهری خاص‌تر و زنانه‌تر نسبت به روش‌های دیگر دارد. همچنین نیاز است تا به دست پزشکان با تجربه‌تر تزریق شود. مدل قلبی لب‌ها را برجسته‌تر می‌کند.

مدل طبیعی

این مدل بسیار مناسب برای افرادی ست که مایل‌اند چهره‌ای طبیعی داشته و در عین حال تغییراتی کنند. لب بالا و پایین با یک دیگر هماهنگی دارند و اصلا شکل اردکی ایجاد نمی‌شود.

تعیین میزان ژل لب مورد نیاز برای هر فرد

اندازه‌ای که از ژل در لب تزریق می‌شود برای هر فرد متفاوت است. فرم اولیه لب، بافت لب، پوست لب، مدل مد نظر، نظر پزشک، حالت چهره همگی در میزان ژل موثرند. در حالت کلی می‌توان گفت که کمترین میزان ژل برای تغییر فرم لب ۱ سی‌سی می‌باشد. هر چه این میزان بیشتر شود حجم لب نیز بررگ‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین مرکز تزریق بوتاکس زیر بغل در کرج کجا ست؟

برای انجام لب روسی چند سی‌سی ژل لازم است؟

میزان ژلی که در تزریق به روش روسی مشخص می‌شود فقط با توجه به نظر پزشک و برای هر فردی کاملاً متغیر می‌باشد، ولی اگر بخواهیم عددی نسبی را بگوییم بین ۲ الی ۳ سی‌سی ژل در تزریق روسی نیاز است.

مشاوره رایگان کلینیک زیبایی آنسه

این که تزریق ژل لب روشی مدرن برای اصلاح فرم لب و رسیدن به چهره‌ای زیباتر است شکی نیست، اما برای بدست آمدن نتیجه‌ی مطلوب نیاز است تا توسط پزشک معاینه شوید.پزشک فرم صورت‌تان را بررسی کند، بافت پوست را چک کند و مدل مناسب با فرم چهره‌تان را به شما پیشنهاد کند. در کلینیک زیبایی آنسه در کرج می‌توانید قبل از تزریق با پزشک یک جلسه مشاوره رایگان داشته باشید تا همه موارد گفته شده بررسی شود.

تماس بگیرید

مشاوره کاملاً رایگان است!

فرق بین تزریق ژل لب و جراحی لب چیست؟

این دو روش زیبایی در عوامل مختلفی با یک دیگر متفاوت‌اند. عوارض، دوران نقاهت، هزینه، هدف، کانادای مناسب همگی تفاوت‌هایشان است.

برای تزریق ژل لب روسی چند سی‌سی ژل لازم است؟

اندازه ژل فقط توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود. اما در حالت کلی می‌توان گفت ۲ الی ۳ سی‌سی ژل در این مدل نیاز است.

بهترین کلینیک زیبایی در کرج برای تزریق ژل لب روسی کجا ست؟

کلینیک آنسه در کرج بهترین مرکز زیبایی می‌باشد. این مرکز علاوه بر رعایت استانداردهای بهداشتی پزشکانی متخصص در حوزه زیبایی دارند که هدف‌شان رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه مراجع است.

پانوشت: مقایسه بین تزریق ژل لب و جراحی, ژل لب روسی ,  ژل لب قلبی, لب مدل طبیعی,  میزان ژل لب براز تزریق